wspolpracazinnymi

Wchodzenie do nowych organizacji. Co musisz wiedzieć o nowej organizacji na start.

Posted by admin

Każdy z nas wchodzi w swojej karierze do nowej organizacji (czyli do nowej firmy). Przeważnie pojawia się to w przypadku fuzji lub zmiany pracy. W takiej sytuacji absolutnym minimum jest to żeby poznać parę kluczowych kwestii które pozwalają nam na łatwiejsze wejście w organizację i pomożemy sobie wejść do firmy i co najważniejsze pomożemy współpracownikom nie zabierając im czasu na zadawanie pytań na które sami mogliśmy poznać odpowiedź.

Podstawowe informacje które musimy poznać wchodząc do firmy to:

Najczęściej używane pojęcia lub słowa
Każda firma używa nowych sloganów, akronimów itp. Naszym zadaniem w takiej sytujacji jest odnalezienie słownika który pomoże nam poznać organizację. Co możemy jeszcze zrobić? Najlepiej możemy sami stworzyć taki słownik i nim zarządzać. Słownik może być w firmie albo może go nie być więc zrobienie go samemu nie dość że da wartość dla nowych pracowników to jeszcze samy się nauczymy nowych pojęć.

Struktura organizacyjna
Poznanie struktury organizacyjnej w firmie jest bardzo ważne. Ważne jest żeby poznać w jakiej postaci wygląda sieć sprzedaży. Jak wyglądają poszczególne jednostki firmy. Często też jest tak że mamy w strukturze firmy napisane za co odpowiada dana komórka, co może nam jeszcze bardziej pomóc.

Zrozumienie produktów i usług oferowanych przez organizację
Poznaj co przynosi firmie pieniądze. Co jest najważniejszym produktem firmy. Na czym się skupić. Przeglądaj kartę produktu, stronę internetową. Zweryfikuj też produkty z rzeczywistością. Sprawdź na co dana firma ma największy target itp.

Zidentyfikuj kto ma największą wiedzę o firmie. 
Znajdź ekspertów od danych dziedzin. Odpowiedź dlaczego to proste i logiczne. Zawsze może pojawić się sytuacja że trzeba będzie się czegoś dowiedzieć o danej jednostce, danym raporcie, danym systemie. Najlepiej jest poznać osoby które są ekspertami w danej dziedzinie i zadawać im pytania w razie problemów informacyjnych.

Ostatnie i najtrudniejsze czyli relacje ludzi miedzy sobą
 Często może być tak że jedna osoba drugiej nie lubi, moze być tak że komórki rywalizują ze sobą. Niektóre komórki mają ze sobą „ukryte sojusze”. Trzeba umieć te konecje dostrzegać i umieć je nie tyle co wykorzystywać co brać pod uwagę przy wykonywaniu poszczególnych projektów.

Wiedza o konkurencji. Jak wygląda rynek itd. 
 – Poznaj profile klientów danej firmy i podobnych,
– Poznaj największych konkurentów firmy
– Poznaj organizacje i stowarzyszenia z danej branży które odpowiadają za dany rynek. Mogą one wyznaczać trendy lub zmieniać przepisy.
 – Czytaj wiadomości z branży, identyfikuj wszystkie trendy branżowe

Dzięki znajomości branży wskoczysz na wyższy poziom analizy. Staniesz się wtedy ekspertem w dziedzinie i nie będziesz wypytywać interesariuszy o rzeczy które dla nich są oczywiste.

 Poznaj typowe rozwiązania, systemy które są w firmie i w innych firmach
Poznaj system sprzedażowy który jest często używany w każdej firmie. Poznaj wszystkie rozwiązania, zrób dobry benczmarking. Często może się okazać że ludzie w firmie zapominają o takich podstawowych sprawach i blokują swój rozwój przez takie proste sprawdzenie jak coś działa gdzieś indziej. 

SZKOLENIE "Czy zawód Analityk IT jest dla mnie?"

Zapisz się na listę mailową a prześlę za darmo szkolenie Czy zawód Analityk IT jest dla mnie? Co muszę umieć żeby być Analitykiem IT?